Jumaat, 24 Jun 2011

Tragedi mesin punch card...

Isnin kelmarin aku gaduh lagi dengan mesin thumb print kat bawah tu. Ni bukan kali pertama aku gaduh dengan mesin chenekeh tu.. dah banyak kali dah.

aku cakap dah kat diorang, mesin tu tak suka cium jari aku nih.. tapi diorang tak caya. Diorang cakap mesin lama dulu je camtu. Mesin baru ni ok.. lagi canggih...

Tak puunnn... sama jerr.. T_T...

Asal aku letak jari aku je, lampu merah menyala.. asal sampai giliran aku je.. lampu merah menyala. Orang lain elok je kuar lampu hijau...

mesin tu siap cakap.. "sori..please try again.." Selagi tak kuar lampu hijau tu, selagi tu la 'dia' nyanyi ayat tu..


Haa... ni la dia mesin tu.asyik - asyik " sori..please try again ".nyampah...

Elok aku datang 10 minit awal, dah jadi 1 minit lewat.. Merah jugak rekod haku... grrr.... nak kena hempuk gaknye mesin tu..

Time - time ni terkenang plak masa dulu.... hmmm... ( mata pandang ke langit dengan penuh gaya... ;p )

Dulu sebelum aku keje gomen, aku pernah la buat keje part time kat 1 restoran makanan segera yang sama popular ngan Mc. D dan KFC tu...

Aku selalu masuk dalam around pukul 2 petang dan habis lepas pukul 10 malam. Kadang - kadang aku masuk kul 6 petang. Biasanye dalam around 6 petang ni, ramai staff sebelah pagi akan mula beratur untuk punch out. Hari tu aku sampai awal 10 minit dari selalunya. ( biasanya aku sampai ngam - ngam kul 6 petang..he3 )

Biasalah, dah tentu mesin punch card yang selalu 'dirindui' tu kita jengah dulu kan? So aku pun amik la kad aku yang terselit kat mane tah masa tu. Dengan gaya ala - ala brutalnye aku pon ape lagi, mulut mesin tu memang sentiasa ternganga..aku sumbat baeekkk punya..^_^

Dengan penuh gayanya aku tunggu. Masa tu ade sorang brader kat belakang aku dah tunggu. Dia pun baru sampai. Tunggu punya tunggu..senyap !..

hmm..?? Pelik... selalunya bile aku masukkan card akan ade la bunyi kat mesin tu. Yang kali ni takde.

Puas la aku try banyak kali. jap tarik..

jap sumbat..

jap tarik balik,

jap sumbat semula.

Brader tu try jugak macam tu..haishh... apesal plak ni kan? arr.. sudahh..

Lebih kurang macam tul la ghuper mesin punch card tu. Gambar kredit to cik  lyn rashid.

Sia - sia je aku datang awal tapi dah dekat 10 minit mesin tu tak nak rekod ape - ape kat kad aku. Marah la ni kann... 

dengan gaya awek brutal ( budak2... gitu lerr.... tak reti menyabo... temper je... ), aku hangkat tangan dan... 

kelepappp..!!

Hambik kau..!!!! kan dah kena.................

aku hempuk mesin tu..

Nak tau ape jadi lepas tu? Harr... jarum panjang jam mesin tu berputar langsung tak berhenti hampir dekat setengah jam !!..T_T.....................padan muka haku............

Ramai plak tu yang menyaksikan kejadian sadis tu... teruk aku kena kondem kat depa...

hu3.. sori kengkawan...!!!

Akibatnye, kitorang tulis dengan tangan je atas punch card tu..kah3....adehh.. ( bersalah non! )

1 ulasan:

DN Global Resources berkata...

Assalamualaikum,
Kami membekal peralatan pejabat dengan penghantaran percuma untuk Lembah Klang & Selangor:

Produk:
Trolley (Prestar/Mystar)
Electronic Typewriter
Paper Shredder
Binding Machine
Facsimile
Laminator
Digital Time Recorder
Whiteboard
Steel Dust Bin
Franking Machine
Counting Machine
Check Writer
Paper Cutter
Newspaper Rack
Labeling Machine
Money Detector
Steel Furniture
Megaphone Loud Hailer

*Jaminan kilang.
*Penghantaran percuma
*Tiada caj GST/SST.
*Termasuk Latihan Kepenggunaan

Hubungi:
En. Man: 019-393 5571 (Whatsapp/Call/SMS)
Syarikat DN Global Resources
Email: dnglobal_eng@yahoo.com.my
Website: www.dnglobal.weebly.com