Isnin, 29 Ogos 2011

Motor usang ayah….

DSC01421

Ni la motor pertama yang ayah aku pakai start kitorang dok kat tanah FELDA tu… Ngan motor ni la ayah aku gunakan untuk cari rezeki… motor ni gak la yang ayah aku gunakan untuk hantar kitorang adik beradik pi sekolah dulu.

Ngan motor ni jugak la ayah aku accident teruk… habis cedera 1 badan sampai berhari  - hari terlantar kat rumah. Ayah tak nak pi spital.. dia lebih rela dok rumah…

Masa ni la mak aku jadi nurse tak bersijil untuk rawat ayah aku… masa tu aku kecik lagi… cuma tau tengok jer. Mak aku la yang tolong jaga ayah dari pagi sampai malam… ngan jaga kitorang lagi…


Tapi… tu dulu. Sekarang semua dah berubah. sama macam masa yang selalu berubah… motor ni dah jadi sejarah… keadaan pun dah jadi sejarah... -.-'

Tak tau la nape ayah aku kuarkan dari bawah rumah… rasanye dah lebih sedekad dah motor ni tersadai kat bawah rumah tu…. Agaknye ayah aku nak jual kot… hmmm…





Tiada ulasan: