Jumaat, 28 Oktober 2011

Luka Fa'el masih berdarah...

PErghh...tajuk..tak leh tahan.

Tapi serius, injury dia still not fully recover yet. Contohnya macam semalam. Dia tak berhenti - henti main. Jap lari sana, jap lari sini... Kejap kang buat 'head banging'... Terloncat - loncat, terkinja - kinja.

Guling sana, guling sini... Tergolek sana, tergolek sini.. Pendek kata, takde rupa orang sakit langsung. Punya la aktif sampai aku pulak yang naik risau.

Kalau boleh aku nak dia relax jer tapi... kalau dah Fa'el..! Dia memang lasak. Sakit ? Time kena jer la dia nangis... pastu macam semalam... tak hengat donia !


Akibat terlalu aktif semalam, Ni haa... telinga dia bleeding semula. Hadoiiiiyaiiii....!

Tengah nak bersihkan darah tu, Opal pulak menjerit

" Mak..! darah..!"

Time tu aku tengah dukung Fa'el. Aku pandang Opal... pulak dah..!!

Hidung Opal pulak berdarah.... wuuuhaii... apo lah bebudak nih... Cepat2 aku bagi dia towel dan suh dia baring. Tu la...asyik main jer. Puas aku suh berenti, masing2 tak reti nak berenti...kan..!

Bila dah jadi camtu baru la nak berenti... taaaapiii... kojap yo... lopeh tu dio sambung balik main lepas darah dah berenti... hu3... apo lah korang ni... korang tau tak mak ngkorang ni risau!?


Pagi tadi pon aku tengok bantal ade kesan darah bertompok - tompok kecil. Hairan jugak. Kata doktor darah akan berenti semalam. Takkan kuar lama. Jadi...kenapa telinga Fa'el still kuar darah. Memang la tak banyak. Tapi... risau gak la.

Bila aku tengok jari2 dia, hurmmm... patut la... Tah bila kala pulak tah dia korek, jari2 comel dia tu ada kesan darah... adeihh... sabor jer la... Muka dia relax jer...Siap sound aku 

" Epat la mak !"

Hu3...bertuah punya anak... mata pejam tapi mulut.. wuuuhai... tu gara - gara nak meng'op3k'..tak paham? buat2 paham jer la amende tuh... Hope luka tu recover cepat... walaupon dia tak demam tapi, aku tetap nak dia sembuh cepat...

2 ulasan:

Unknown berkata...

errr ngeri laaaa

skuterlady.blogspot.my berkata...

cik aish : hu3..memang pun... jgn jadi macam ni kat org lain...