Khamis, 10 November 2011

Melayan jiwa… di Kuala Lukut

Gila la gayanya entry melayan jiwa... heheee...

Sambil2 eskot pegawai melawat stesen2 kecil kami... sempat le jugak aku curi2 masa ambil gambar kat Kuala Lukut, Port Dickson nih...

Yupp... jauh ke dalam tu... yg de short cut ke KLIA ( kalau tak silap... ) tu...

yg jadi fav. kaki2 pancing tu... tukun?? uiihh... banyak!

port dickson

‘Sepetang’ di Kuala Lukut… tengahari ‘buta’ sebenornyer nih. Tapi sebab langit masa tu mendung jer… aku letak ler perkataan ‘sepetang’ tu… memang nampak macam dah petang sangat jer masa tuh…

port dickson


port dickson

port dickson

Kat situ, memang banyak ikan tembakul… pernah dengar nama ikan tembakul?

Alah… yang dalam citer orang dulu – dulu tu… Ade yang tak tau? Takpe…lain kali aku explain.

Yang uniknya pasal ikan tembakul ni, ‘diorang’ ada kaki…! 2 pasang lagik…

Pastu kat belakang ‘diorang’ ada layah kecil. Alah… sirip ‘diorang’ tapi… tegak jer…

e7

Yang aku bulatkan banyak2 tu... ikan tembakul la tu... banyak kan? lebih 20 ekor ade tu... best betul tengok 'diorg' tu bersantai sakan... siap buat wrestling show lagi.. macam tau2 je aku nak curi2 amik gambar 'diorg'... cehh!!

kaki pancing

e6

Walaupun tak seberapa, tapi aku suka gambar2 nih. Love my sony ericsson handphone… jenis ‘green hearth’ J20… syok ooo…!

Tiada ulasan: