Isnin, 30 Januari 2012

kesiangan

Lepas siapkan minuman untuk hasben kul 5.00 pagi tadi... ( dia kena tunggu abah kat spital untuk pembedahan buang batu karang...[ baca sini ]... ) aku tido semula sekejap dan niat bangun semula jam 6.30 pagi... aku pikir camtu...

Alih2 aku sedar...alamak...!!!! 

7.30...?!!!!!!!

aduihh.... kelam kabut aku bangun. Dalam hati menyumpah2, kenapa lah tak dgar bunyi jam? ke jam tak bunyik...? nak check jam pon tak sempat dah... kena buat yg penting dulu... tergesa2 kejutkan Opal... kesian dia... aku pikir kan pasal sekolah dia... pasal masuk opis... adeiihh... tapi paling risau pasal sekolah Opal lah... stakat opis tu, aku bagi la alasan apa pun nanti kan..?!

Kelam kabut siapkan Opal... selalu Opal pakai spentot sendiri pastu baru minum susu... hari ni tak...! Aku suruh Opal minum susu... spentot dia, aku yg pakai kan... nangis2 dia nak pakai sendiri... tapi pas minum susu tu dia senyap dah... 

Sib baik keperluan lain aku dah siapkan awal2... Fa'el punya beg pon aku dah siapkan awal2... Rutin yg selalu amik masa setengah jam, aku leh siapkan dlm masa 25 minit... hu3... serik!!

Pengasuh dah anta sms tanya... hari ni anta anak tak? sebab dia nak gi spital. 

Sebelum anta Opal, aku balas balik. Siap tanya siapa yg jaga budak2? tapi sampai Opal dah masuk dlm kaw. skolah, sms aku tak berjawab ( pintu pagar dah tutup masa Opal sampai...hu3.. siannye Opal..!!! tapi.. bukan Opal sorang je yang terlamabat hari ni, ada lagi yg baru sampai rupanya... lega sikit.. heeee )... 

Fa'el aku bawak skali naik skuter tu ngan beg dia.

Slalunya aku hantar Fa'el dulu, pastu baru anta Opal. Hari ni semunya serba terbalik... dah lambat bangun kan? Kesian kat Opal... hu3... apa lah mak Opal ni kan? Nasib baik sempat siapkan bekal Opal td.... :-(

Peliknya... sms aku tak berjawab2.. Tengok2... laa.... padan ler... dah expired! Ntah bila kala plak tah tempoh credit tu expired... tak sedar langsung...!!! Menjadikan hari aku hari ni makin teruk...yiargghhh!!!!!

Tawakal je pi terus rumah pengasuh... alhamdulillah, dia lum pi spital lagik.. katanya, mak dia yg jaga budak2... aku baru berkira2... kalau takde orang jaga Fa'el, aku nak amik emergency leave je... ;-)

Dah akak tu kata ada, tak jadi ler...


Lepas anta Fa'el, aku balik rumah jap sebab masa kuar tadi cuma pakai sandal jer... pas tukar kasut uniform, amik beg semua... pecut terus gi keje... hati dah risau...sure lambat giler dah...hu3... :-(

yupp...


Confirm... lewat 15 minit... menjawab ler aku... adeiihhh...!!! takpe la... yg penting urusan ank2 dah selesai dulu...  -_-'


Tiada ulasan: