Rabu, 21 Mac 2012

Mata Telus boleh nampak hantu?

Dok bersembang dengan kengkawan tadi... sedap plak berciter kisah pengalaman masing2 tentang alam mistik...

Aku tak pernah la nampak dengan 2 bijik mata nih... cuma 'merasa - rasa' makhluk ghaib tu macam de dekat sesuatu tempat tu... ade lah... nampak dgan bijik mata? harap2 tak lah...he3..

Opal... dulu masa dia kecik ( 2tahun -3 tahun ), selalu dia cakap

" Mak... syyhhh.... diam! "

Jari telunjuk dia letak kat muncung mulut dia.. aiihh.. nape plak kan?

Katanya
" Syyhhh... ade hantu kat situ...!"

Tangan dia tunjuk kat bilik... malam jer lah.. siang dia tak cakap lak camtu.. asalkan masuk maghrib jer sampai awal pagi... tak selalu tapi kerap jugak dia warning camtu... time2 hasben takde plak tu..hu3... buntang bijik mata aku tengok kat bilik yg dia tunjuk tu..adeiihh... sabar jer lah...

Nasib baik la aku tak nampak... memang mintak gitu pon..hu3... tak sanggup nak tengok..!

La ni aku kan jaga kuartes.. tadi dok sembang2... confirm... kalau kata kawan nih kuar kuartes satu hari nanti, takkan de aku nak gi jengok rumah tu.. sekurang2nya tak kan pi sorang... ari tu aku pi sorang lawat umah2 kosong kat kuartes..ngeee!! Sib baik tak jumpa...he3...

Yang aku perasan, orang yang leh nampak makhluk2 halus tu, bile dia bercerita kat orang lain mesti time citer tu bulu roma dia meremang... antara aku ngan hasben... dah tentulah hasben... bulu roma aku payah kalau bab citer2 mistik nih... he3... 
Korang camne lak?

6 ulasan:

Makwe Kintan berkata...

nk tau cite sy ke? xpyhla...sy mmg leh nmpk 'benda' tu...start kne sakit Saka umo 11 taun...ari2 nmpak...mula mmg takut...tp skng dh biasa wat dek jela...kdg ade yg ajk berbual...tp aku xnk lyn pn...kang mntk mcm2...hehe^_^

skuterlady.blogspot.my berkata...

makwe kintan : kalau sudi dikongsi... boleh ajer...he3...sy sudi membacanya...

Salina@IbuAqil berkata...

walamak!!
kalo bleh bior le x nampak..
kalo nampak gerun rasanya..
x kuat smangat ni.. ;)

skuterlady.blogspot.my berkata...

salina : yupp...better tak nampak coz once kita dah nampak, 'diorang' akan kerap tunjuk muka kat kita..

Unknown berkata...

As salam Lady Scooter,

Saya ada juga pengalaman melihat benda mistik ni... Tp bukan betul2 berdepan... mmg tak cukup tanah lari...hukhukhuk... Tq sb sudi share cerita ni, lega sikit sb sy rs masih ada yg mengalami peristiwa dan keadaan yg sama... Tak lah rs 'freak' sgt... Thanks :)

skuterlady.blogspot.my berkata...

marya yusof : budak2 memang senang nampak. tinggal kita as their mom kena kuat lah nak hadap semua tu..heeee