Khamis, 22 Mac 2012

Perjalanan aku ke opis pagi ni...

Sejak jam kat mesin thumbprint bawah tu jadi cepat, rasanya semua jadi serba lewat. Sengal betul.. 2 - 3 hari ni setting thumbprint boleh berubah pulak... adooiiyaii...

Pagi tadi sebelum keluar rumah, sempat la aku tengok jam... wahh... 14 minit lagi nak kul 8... aiihh... mampu ke aku sampai opis dalam tempoh 10 minit?

Maka... dengan gaya gonjengnya..he3... aku vroomm skuter merah tu. kononnya nak laju... tapi... alamakk.... brader depan aku ni...dah la pakai RXZ.. diulang... RXZ! tapi lembabnya macam siput vavi! kot ye pon nak jalan2 makan angin... petang lerr... pepagi ni orang berkejar nak pi kerja weiihhh.... adooiiyaii...

Tengok line clear...aku potong walaupun dengan gaya yg tak berapa hensem & tak berapa jelita... yess... muncung kemarahan ku dah kedepan!

Aku teruskan perjalanan... laju la konon...skali...aiseymenn...!! kereta zaman mana tah, pon sama macam brader tadi... jalan potang jugak!!!!! tensioooooooooooooooonn.............!!

Cuba nak potong sebelah kanan, tak dapat.... ada plak tiang2 pacak warna oren tu... kalau aku redah gak, takut aku pon sama terpacak kat situ... sabar je lah.. nak buat camne...sib baik lorong kiri luaa... aku mencilok ke situ... yeeehaaa... dengan sepenuh kuasa tahap kuda semput tuhh... aku masuk laluan biasa kat kilang2 busuk tuhh... errkk.. situ ada kilang samsu. Pepagi lalu situ, perghh... masam oiii

Skali lagi... alamakkk!!! Lori plak dahhh..... kereta kat bontot lori tu dah berjela panjang.. time2 ni lak la lori tu lalu... slow lak tu...hu3... kang aku nak nyelit antara 2 lorong tu... cepat lak jadi 'arwah' kang... demi anak, aku sabar lagii...

Ku teruskan lagi perjalanan. Tak tau dah time tu pukul berapa. Mata tak sempat nak tengok... Ingat lepas jumpa lori tu, ok dah.. lori tu pon dah masuk simpang lain... leegaaaa...

Hahh.... jap jerrrr.... peh tu tengah syok perah minyak skuter tu.. nak laju lerr kononnye... aduhaiiii........ 'ketam besi'( jengkaut tanah tu la ) plak muncul... berbulu betul aku bil jumpa menatang kuning ni tauu.. dari dulu lagi !

google search

Belakang 'ketam besi' tu lori putih... tah bawak apa tah... aku nak nyelit, lorong tu sempit.. tak nak la terpacak celah2 lorong tu... mati keras kang aku!

Terpaksa la menyabar... sib baik kejap je 'ketam besi' tu dah masuk simpang.. leegaaa....

Sampai opis...pergghh... ngam2 kul 8... alhamdulillah

Note : tak sedar pon masa dok tension jumpe 'ketam besi' tu de member satu opis di belakang...he3... katanya muncung aku dah panjang ke depan...ha3... tu tandanya aku dah betul2 tension lah tuhh...he3


2 ulasan:

Lia berkata...

hahahaa... pagi2 dah ketam besi dah tension kan mood kan.. :)

skuterlady.blogspot.my berkata...

lia : kan3... kalau jumpe menatang 'sekor' ni memang haaaaangiiiiinn...he3