Sabtu, 20 Oktober 2012

tonsil....

Selalunya anak2 je yg kna, tak pon abahnya.... aku jarang2 sungguh kena penyakit camnih.. Tapi kelmarin, hari khamis... pagi tu tekak ni ok..elok jer... tapi lepas ke pekena ayam goreng berempah istimewa... haa... memang istimewa sebab.... berjaya dimasak hampir hangus oleh restoran yg membekal makanan utk meeting dgan Sirim pada hari khamis tu....

elok je lepas turun ke meja aku, time tu la aku rasa sakit kat tekak... sebelah kiri... nak telan liur dah terasa sakit.... member2 kata panas dalam. boleh demam nanti tu... diorg la yg cakap. Tapi aku ignore jekk sebab aku memang jenis susah nak demam.

Pagi semalam kan aku de buat entry... yg aku rasa macam bola tu.... time tu aku rasa badan macam lenguh2 dah. tapi aku tak rasa aku demam. Rehat tu... aku balik rumah... gomen rehat kan lama... dah nak habis rehat... baru terasa lain macam. nasib baik tak pi keje naik skuter tu macam selalu sebab bila tiba kat opis.. kepala aku dah 'weng' semacam...

rasa macam diawang - awangan je... tapi aku malas nak layan. gigih jugak masuk keje sebab de mende yg nak kena siapkan. tengah hujan time tu.. aduhhh.... sejuknya smpai ke tulang hitam.... aku baru nak off air-cond... baru sedar yg air- cond dah lama off... member2 opis punye keje la tu.

ok... paham dah... baru sedar diri... aku demam! Syukur tak bawak skuter.... dah la tengah hujan... tak tau la ape akan jadi... balik tu en. aus pandang semacam.. maklum lerr... bininye ni kan jarang sesangat sakit... 

ade citer lucu disebalik sakit tekak tu kelmarin.. khamis malam tu aku ngadu sakit tekak... hasben kata, " pi la potong lemon kat peti sejuk tu... perah peh tu minum...."

aku buat... dalam kepala dah dok ingat lemon.... tapi tangan ni tah ape kena... laju je mencapai buah limau nipis.... pagi semalam masa on the way nak pi keje baru teringat.... he3...

ni masih belum sembuh sepenuhnya... tapi ok sikit la dari semalam. tapi masih kena banyak rehat... cuma bersyukur sebab mampu gak la memasak utk keluarga...al-hamdulillah... elok je habis masak tadi, badan dah rasa semacam balik.... peh telan ubat tadi.... ok sikit lah... harap2 tekak ni cepat sembuh... insya-allah..

4 ulasan:

maszull berkata...

assalamualaikum syu...semoga cepat2 sembuh yer...:)

alin berkata...

semoga cepat sembuh yer..

skuterlady.blogspot.my berkata...

maszull : TQ mama... la ni dah sembuh..al-hamdulillah...;-)

skuterlady.blogspot.my berkata...

alin : TQ alin...alhamdulillah dah sembuh..;-)