Rabu, 14 November 2012

masalah laptop ku...aduuhhh...

lepas merrr-rajin-kan diri search kat gooooogle berkenaan masalah laptop aku itu... wahh.. ayat skema... teehee... aku terjumpa ini... masalahnya sama sejibik...eh... sebijik ngan masalah yg laptop aku sedang hadapi... ini dia...


dari blogger seberang... http://setia1heri.wordpress.com

samma sangat..!

aku cuba baca cerita blogger ni.. tapi maaf deh... ngak semuanya aku fahami... ecehh.... 

tadi dah bawak ke opis... try mintak tolong junior sepejabat tolong2 tengokkan... peh dia tengok2.. and try nak mem-format... hoo.. katanya semalam dalam telefon,

" mungkin window hilang atau hard disk rosak... tapi sy kena check dulu..."

gitu katanya... nak tunggu kawan en. suami... lambatnya...!! sebabnya... kawan en. suamiku itu sedang bercooooti sakan di indonesia bersama isterinya... baliknya jumaat nanti... waduh... apesal lambat sgt??  takpe.. try alternative lain... baru kejap ni... aku bagi kat junior opis... aku tanye

" kalau kata kena tukar hard disk, berapa? "

harganya ye...

jawab junior tu.. gini

" RM 200++ bergantung pada saiz...."

wahhh.... 2 ratus?? ok... aku mao pitam dah ni.... mana mau cari? ehh... duit felda? hallo....tetibe pulak teringat duit utk anak2 felda tu... dah..dah... lupekan wahai diriku!

junior tu mau check dulu kalau dah betul2 samada perlu tukar hard disk atau tidak... harap2 tak kenalah tapi bile baca entry blogger di atas... nampak gayanya...

harapan utk 'ter-paksa' tukar hard disk adelah sangat tinggi...... top 1... bukan top 10 dah....

standbay je lah..



adoooiiihh.. nampak macam besar je kan? ok.. nak pitam lagi sekali... besar harddisk nye.. besar jugak lah duitnya.... ayyooooooo....!!!!

4 ulasan:

Wonderful Life with Mary Kay berkata...

oh sama lah kita. kena tukar hard disk baru. belum tukar2 lagi sebulan dah

skuterlady.blogspot.my berkata...

liza : hu3... baru cadang nak berjimat... he3... angan2 jek la gini..

maszull berkata...

assalamualaikum syu...kalau dah kena tukar terpaksa la tukarkn...;)

skuterlady.blogspot.my berkata...

maszull : tu la... harap2 boleh la di selamatkan lagi...