Rabu, 21 Ogos 2013

Tile dapur pecah berderai jua akhirnya

Tamm taraaaa...


Ini ketika pemasangan sedang dibuat. Mereka berdua saje... macam yg aku cakap... aku nak kabinet tu kaler merah!

" kak, kitorang tak kisah... tapi kang rghayo cino plak.. merah yoo kang, tak cantik kak!"

haaa... gitu ehh? 

gini la, akak tak kisah, yg penting nak gak kaler merah tu... design pun aku serah je kat diorg. 

Teringin gak nak tengok tahap ke-kreatif-an diorg... kann???

Aku memang takde idea. aku tak amik 3G. aku sekadar amik ikut kemampuan diri. Dan hasilnya.... memang memauskan hati.

perasan tak kat table top tu de sletip putih byk2 tu?

brader tu terpaksa tampal sebab takut tile tepi tu gugur. Memang tile tu tak lekat kuat pun. Dah terkopek sikit.

Hasben tak sempat tengok masa pekerja indon tu wat. Tau2 dah siap je. FYI, table top tu indon yg buat. bukan brader 2 org tu. diorg cuma wat kabinet jek. 


Raya ke-5, tak tahan dah... tile tepi tu berderai gak akhirnya... sekeping je, kat atas drower tu. tapi budak indon ( ni sepupu pada indon yg mula2 pasang tile tu ) tu kopek sampai hujung.

Dia ganti dgan tile yg kecik2. hew3... acik suko!!!

aku kan memang suka tile cenonet tu... dapat gak sudahnye!

walupun hasben de berkata - kata tatkala tile tu berderai, aku tak kisah.. sebab.... tile idaman tu milik ku jua... ha3.... 

pueh hati... heheeee

--------------------------

Yg penting... harga tak terlebih bajet asal... ^_^

ngam2 suiii.... 3k

9 ulasan:

safurara berkata...

Wahhhh cantik lah kebinet merah putih tu.pekenanya lahaiii.

aLyNnZ berkata...

salam kenalan..
terpanggil kesini sbb problem kite sama hihi..tile kc alynn pun retak tp dah setahun dah kc tuu..tp still br kan lagi pulak rumah jarang duduk maknanyer jrg jugak ler menggunakan kc..raya hr tu perasan tile kc serpih..try ketuk yg lain dh renggang huhu..sedey lar..cam tunggu masa nak jatuh jee..

Puteri Satu berkata...

akak dulu teringin nak ber kc merah.. tapi... kaler cerah lagi kuat penariknya.. hehehe... apapun merah tetap cantik dah ceria... akak bernasib baik sebab dah hampir 4 tahun guna table top.. tak de rosak apapun... akak lagilah.. tumbuk sambal belacan pun atas table top.. hehehe....

JunAina berkata...

Cantinya kaler merah. Nnati kalau dah duduk kat rumah teres saya tu perkara pertama kena pertimbangkan tukar kitchen kabinet...ahahaa...

skuterlady.blogspot.my berkata...

ci puan rara: idea last minit sebab nak suaikan ngan cat dinding yg dah 'tergelap' tu..teehee

skuterlady.blogspot.my berkata...

alynzz : harap2 dah dibaiki lah yekk...

skuterlady.blogspot.my berkata...

puteri satu : ni boleh dikatakan nasib jugak kak... cam sy kurang bernasib baik sebab tak sempat tengok masa mula2 diorg nak buat table top tu... sib sikit jekk..

skuterlady.blogspot.my berkata...

JunAina : asalkan bajet ada...semua boleh... ^_^

syim berkata...

RM3k tu utk table top je ke?? Cantik la merah hitam.. menawan hati...