Jumaat, 25 Oktober 2013

Hampir2 tak boleh tidur gara2 mangga...........

Sebenornye... kat entry hantu-mangga tu aku nak citer kisah lain... tapi idea yg kuar dari kepala ni lain plak...

* apesal lah selalu cenggitu.... cehh  ~_~'


again... ngko appear kat sini yekk syida..!

suka ngko kan? n_n

tu... kat tangki air tu la punca citernya..............

hari tu.. de la beberapa hari yg sudah.... cam biasa... nama pun dah hantu mangga kan?

sekali lagi kitorg terjah pokok pelam tepi tangki air ni. petang.. lebih kurang kul 3 ptg..

sebelum2 tu bos dah warning... jgan dtg situ after 12.00pm ( sharp..!! )

sebab tu timing kaum sekeluarga tu kuar.... katanya!

aku mula2 sangka. ohh... beruk seantero family....

bukan sue..!! ni yg alam 1 lagi........... fine!

diorg memang berkampung kat situ... okey bos!

sebab petang tu ramai...... aku berani la gi belakang tu ngan dak syida ni...

tepi pokok pelam ni de anak bukit... tak le tinggi pon.. tapi sedang elok la...

panjat jap situ.... dalam dok menjolok buah tu, de la yg jatuh bergolek ke tangki air tu... de la dalam 3 -4 ketul.... termasuk yg merah meranum tu..perghh...!!

kebetulan tak jauh dari situ de lagi geng sama caw. pon dok sibuk jolok buah utk bos besar...!

seronok tengok... rasa terpanggil je nak join diorg.... maka.... tinggal la kejap buah yg dah bergolek kat tanah tu... niat hati

jap lagi lah kutip...........

baik aku... baik syida...nawaitunya sama!

lepas dah gedebak gedebuk kutip buah yg kat diorg tu, aku patah balik ngan syida... teringat buah yg dah bergolek tepi tangki air tu..

sampai je situ.... ehh?????!!

bukan kat situ tadi de 3 - 4 biji pelam ke??......polosnya dhaku masa nihh...

syida dah senyum.... otak aku pun otomatiknya terjana sesuatu.......

ooooooooooooooo.................................. time ni syida dah tahan2 gelak...

takpelah.... takde rezeki lah tu...meh le kita amik yg atas bukit tu...... syida? dia senyum je... sampai opis baru dia boleh gelak berderai..........

------------------------------------------------------------------------------------------

syida kata........ dah masuk 'kmapung' sebelah la tu.....

iye ke??? hmmm...ye kott sebab.... seingat aku cuma kitorg je yg ke situ dari mula.. yg paling penting, syida sokmo de depan mata aku..... ape kah???

malam tu aku tak leh lelapkan mata.......... dok memikir sampai ke sudah...aiseymen!



Tiada ulasan: