Rabu, 30 Julai 2014

Cerita ceritik... kisah beli rumah


Ni gambar setahun yg lepas....

Pejam celik... pejam celik.... tup2... dah setahun rupanya rumah ni jadi milik kami.... tapi tak banyak berubah punn.... betul2 sebelum menduduki tu je yang kitorang renovate siap2...

Tu.... tiang tu.... gigih tau ai hasben n wife cat sendiri. yg tu tak upah orang. memandangkan bajet dah kureng masa tu..... so.... better cat sendiri lah ekk...

asalnya nak letak kaler cam gold tu.... tapi nampak tak lekat n tak sesuai... so... kitorg pakai cat minyak... wallaaa.... memang tantik cangat.... berkilat non!

see.... ni aku yg cat... dari bawah sampai le atas... siap memanjat segala... sampai mak orang depan umah tu tegur lagikk.... ye makcik..! nak upah kami tolong cat kan rumah...? boleh! he3

siap my adik ipar ber posing sakan lagi kat tiang tu... muahahaa....


then tadi de brader kat opis ni cakap... jiran lama kami de lalu depan rumah kitorg ni... tah bile tah....

katanya, tak tau plak de rumah kat corner lot tu... dulu aku tak penah nampak pon! kalau aku tau... lama dah aku beli dulu... tanah luas, harga murah!

haaaa..... de rasa iri hati kat situ..... betul tak? tapi aku tak kisah... ni bukan sekali dengar kengkawan sekerja ckp camtu....


sebab jawapan ehh senang jek.... rezeki dikk...!!


thun lepas memang gigih betul hasben aku round Seremban cari rumah. Banyak dah pilihan yg dia tunjuk kat aku.... dokumen pun de yg kitorng dah prepare sikit2 masa tu....


sampai lah jumpe rumah ni yg macam rumah dalam hutan.... pokok2 ehh dah macam pokok balak..... semak samun ehh dah nak cecah tinggi orang dah mas tu..... dalam rumah tu kalau penuh dengan botol2 n tin2 arak... carls'berg la....aiihh... macam2 lagi..... berkotak2...... tanah ehh.. ya ampunn..... berlopak2.... sampai tahap nak kena panggil tu... JCB tu.. .alah... jengkaut yg macam ketam tu lerr.....


gituuu....


dah kitorg beli, bersihkan semua....baaarulah nampak de rumah rupanya kat situ.....

jd..... toksah lerrr iri hati.... rezeki masing2 tak sama acik oii.....




Tiada ulasan: