Jumaat, 25 Julai 2014

My adik eksiden!

Yupp.... tul2 tengahari tadi... dalam panas terik tu... aku dapat call dari dia

" Long, kau kat ner? aku eksiden nih..."

Aku kat ner time tu? dah tentu lah lat rumah.... tengah terlelap depan tv. konon nak rehat jap je, lepas tu nak jahit manik kat tudung tu haaa.... tapi terlelap... letih bebeno mata nih..... dengor plak bunyi phone.... bengal bengal gak le kepala ni... mamai!


Kisahnya..... dia hentam blakang motor orang.... indian old man yg otw balik dari keje.... aduhai.... Aku ingatkan sikit jek.... tengah dok cakap tu, aku dengar uncle cakap motor dia dah leh start.... so aku assumed...tak teruk la kot kannnn...

" tapi long... motor uncle ni teruk! "



haaaaa....................???

"sport rim ehh patah long!......."        Ngko dik...!!!!    Cam leh jadi camtu?

" brek motor aku tak makan tadi.... tak sempat nak elak... aku tarik brek depan.... tu yg tersondol motor tu............"


hahhh.... siap le pehtu.... soklan standard le yg keluar kann.... dah brape hari brek tu tak makan? nape tak pi tukar awal2.....? semua tu lah..... kalau nak ikutkan hati mau aje aku berleter.... risau dikkk ooii.......

tapi lepas tengok muka monyok dia tadi..... ye aku paham.... aku pun pernah eksiden beberapa kali termasuk awal tahun hari tu.... mesti dia tengah terkejut..... tu yg monyok tu..... rasa nak membebel tu terbuku je lah..... benda dah nak jadi......... kann?!

Semoga lepas ni dia beringat..... jangan pandang ringan hal2 macam ni..


Note :

dan disebabkan itu le... hari ni aku 'merempit' ngan hasben... ai terpaksa 'culik' dia yg tengah standby kat tol tu sekejap....hikksss...... tengah boyot boyot ni kan.... serba tak kena plak bila jadi pembonceng..... kecut2 perut ai uuu......... iskkk..... sabor je lah....



1 ulasan:

aizamia3 berkata...

Nasib baik takde pape pada dia dan uncle tu..