Rabu, 22 Oktober 2014

temuduga : hari ditemuduga

temuduga aku? 

al-hamdulillah... berjalan lancar walaupun awalnya tu ada insiden memalukan berlaku... hu3..........



apa persediaan? selain review mana yang sempat.... mulut ni terkumat kamit le jugak baca doa... harap menggunung nak lulus interview tu ade la jugak..... sikit... yang paling penting.... gabra!


tak mau... tak mau... tak mau.... otak bleh jammed bila dah gabra...... 



masa ni le kantoi kat senior.... lepas tu kecoh le jap kat diorang.... baru diorang tau aku pun dapat panggilan temuduga tu...... he3..... 



tu satu hal..... kisah memalukan tu? gini.... jangan de ikut jejak langkah aku ni udah la yekk....



bilik temuduga tu de 2... pintu betul2 sebelah menyebelah je..... dengar bunyi loceng baru boleh masuk lepas orang terakhir keluar. 

aku dapat pintu 2.

bilik 1.... paling lama pun 15 minit je sorang..... bilik 2 ?

40 minit seorang....! bilik 1 dah keluar masuk dekat 10 orang..... bilik 2? 

baru 2 orang.... 

ngko tak tau berapa kali dah aku ulang alik keluar masuk tandas..... perut dah besar.... mana larat nak duduk lelama.....sambil tu sempat jugak surfing internet.... baca2 info umum mana yg patut... 



then orang sebelum aku keluar dari bilik 2 tu..... aku bangun lepas dengar bunyi loceng.... de husben wife depan aku tu siap wish luck lagi....

aku ketuk pintu, masuk... terus serah dokumen ... tetiba..


'eh... kita dah panggil masuk ke?'

hu3..... biar betul...

' eh... bukan tuan2 dah panggil ke?'

ngan aku... ngan panel tu... sama2 terpinga - pinga..... sama2 tercengang2... pulak dahh..... kesudahnya????


' ngko kena halau ke? '



ehemmm..... kita sambung lain kali lah yekk....





Tiada ulasan: