Sabtu, 22 November 2014

Awatnya eksyen sangat?

Ohh.... temuduga tu......

Malas ahh nak simpan2... meh chek citer semuanya kat sini.... pengalaman aku..... lain orang, lain pengalamannya.....


sesampai je kat meja daftar tu, peg. yg jaga pendaftaran tu dah buat muka tercengang... agaknya dia terkejut tengok mak buyong ni gigih jugak datang temuduga fizikal tu..... ye lah... dah orang panggil temuduga.... datang je lah kan....

tengok air muka peg. tu je, aku terus paham....

' saya nak try nasib....'

ye...ye... aku paham..... ni temuduga fizikal... kalau dah tau boyot, nape datang jugak? kannnnn.....


' ohhh.... err... ok..... isi borang ni... bla bla bla.....'

no. giliran aku masa tu 16... ohh.... tak ramai.... ok.... tunggu.... then depa bagi taklimat.... depa bahagi kitorg ke group2 kecil... 1 group 7 orang... tapi peg. tmuduga tu mintak orang yg pegang no. giliran no. 7 bagi laluan kat aku yg mak buyong ni masuk dalam dewan temuduga tu dulu.....

sampai kat dalam tu.... dari orang ke-7, depa arahkan aku buat dulu temuduga fizikal tu...... me.... dari no. 7 jadi orang pertama yg jalani temuduga tu..... oohhh.... situ je aku dah paham..... peg. daftar yg aku jumpa mula2 tu punyalah cakap penuh tertib takut aku ni kecik hati....


ye.... aku paham..... depa nak juga calon temuduga buat kawad tu..... tapi dalam masa yang sama depa tetap bagi aku peluang untuk 'rasa' pengalaman temuduga fizikal tu.....



k lahh...... lepas kira BMI, depa suh aku naik atas pentas... tuju ke balik tirai belakang pentas tu.... oohooo.... nak cek fizikal.... tangan.... bahu..... kaki.... peha..... lutut..... dalam keadaan baik ke tak....




tang kat sini la yg terjadi tu....



peg. yg check fizikal ni pompuan non - muslim... ye lah... pompuan, peg. pompuan la yg check... lelaki, peg. lelaki lah check...


' buka tudung.... dan buka baju atas....'


'hahh...?'        buka baju atas? nak buat ape pulak.... cek fizikal sampai kena buka baju atas? ooiihh... memang tak terfikir langsung check fizikal kena buat camtu.... ayat 'hahhh...?' tu seriously spontan keluar dari mulut aku..... bukan la tujuan nak sergah peg. temuduga tu derr......

tapi peg. tu leh hangin plak bila dengar bunyi tu keluar dari mulut aku....

' awak keje kat mana?'

ye... aku keje beruniform...... aku mention kat peg. tu.... ringkas....

' awak tak tau ke cara nak hormat peg. atasan...? saya bagi arahan, awak cakpp hahh..?? hahh... camtu.... sebagai anggota beruniform takkan awak tak tau?'


wahhh........!!!!!!!! terkesima jap aku.... masa tu tangan ni tengah terkial2 nak buka tudung nih.....



hooo.... dugaan.....!

time tu mata aku dok pandang calit 3 kat bahu peg. tu..... malas nak layan, aku buat macam yg dia suruh tu cepat2..... tak kuasa nak layan...... ye aku tau cara nak hormat peg. atasan..... tapi aku malas nak bertekak awal2 pagi macam tu....


dia suh depa tangan... aku depa... jap ngadap dia, pehtu dia suh pusing membelakangkan dia... peh tu dia suh luruskan tangan ke depan... ngadap dia, then membelakangkan dia..... aku buat je padahal kalau tak tanggal baju pun boleh je tengok...... takpelah... prosedur diorang camtu gaknye.... ikut je lah....


peh tu... selak kain... tinggi sampai peha.... ngadap dia, then membelakangkan dia.... selesai...

tu je... ohooo... masa tu aku pakai baju kurung.... mak buyong.... dah sah2 la aku tau tak leh nak buat kawad..... takdelah aku pakai baju sukan... perut dah besar..... kang nampak plak pusat kalau pakai seluar track-suit tu kan....ha3....



selesai je bab tu... aku jumpa peg. daftar yg memula tu..... dan aku diberitahu..... aku GAGAL dalam temuduga fizikal tu....


oohh... sebelum tu aku de maklumkan kat peg. yg sound aku tu..... bahwasanya... ini kali pertama aku hadap temuduga fizikal..... dan tak sangka plak sampai kena buka baju camtu..... sebab tu reaksi aku macam tu tadi....


then... aku tak lupa ucapkan terima kasih kat peg. tu ngan sopan dan senyuman.... walaupun senyuman ku  tak berbalas.... hmmmmm......