Isnin, 17 November 2014

Rezeki anak.... 1 lagi temuduga

Tak sangka betul... rancak pulak dapat panggilan temuduga saat dah hujung2 mengandung nih.... hari tu sekali.... ni lagi 1 lagi.... 


hari tu jabatan aku sendiri... tapi kan ke gagal.... hmmm.... takdo rezki kata orang.... takpelah... setelah dihitung buruk baiknya.... aku pasrah nokksss....!!


sabtu kelmarin, tengah syok berehat ngan hero2 cilik tu.... www.spa.gov.my send sms... aiikkk.... yg mula2 hari tu takde plak depa dok sms cenggini.... ni ada pulak... baguiihh..... 


haiiihh..... temuduga fizikal, pancaindera & kecergasan.... makkk...!!! acaner tu?

ooohaii.... mula lah rasa cam nak give up..... terbayang kecergasan tu kena berlari - larian segala.... terbayang camne aku nak berlari ngan perut yang dah memboyot nih... bayangkan ler... jalan lau sikit je aku dah rasa baby mcam nak meluncur keluar... inikan pulak aku nak berlari..... kang kat situ jugak aku bersalin.... hohohoooo..... haru.... haru......

boleh gitu? ye... punca yang buat aku pikir camtu sebab, baca maklumat kat portal spa tu tak habih.... broadband dah abih limit.... peh tu maklumat pun keluar sekerat je..... tu yang boleh terfikir macam tu.....



mula la gebang kat mereka2 yang terdekat cam nak give-up je.... tak mau pi langsung..... hampa la kunun....



tapi hati rasa tak puas.... malam tu check balik.... redha la tunggu web page tu loading lelama.... sambil2 baca apa itu temuduga fizikal, pancaindera & kecergasan... apa nak kena buat... apa nak kena pakai... ohh.... sah2 la aku pakai baju pregnant... 


hasben pun de cakap.... pi je lah... tu kan rezeki anak.... awak tunggu dah bertahun... tup2 masa sarat ni pulak baru diorang panggil temuduga..... gi je lah dulu.... sampai sana kita tengok dulu acaner citer nyer....... 



maka, dengan itu.... aku buang jejauh rasa give-up tu.... ape pasal nak mengalah sebelum mencuba?  kannnn???? nooo.... no no noo...... nanti dak kecik dalam perut ni ikut plak sikap negatif tu..... mau ka ????


tak mau... tak mau... tak mau........


insha-allah..... mudah - mudahan segalanya dipermudahkan untuk kami.... kami?? yuppp... untuk aku and baby..... kan kitorang nak pi sama - sama temuduga tu nanti....... ^_^