Rabu, 4 Februari 2015

Majlis Sambut Menantu?

Sebelum aku bersalin hari tu, aku de publish entry pasal adik aku menikah... ala... entry 3 in 1 tu... yang tu la.


owhh... hari nikah tu kan aku tak dapat join diorang.. so cik jijah wassap ler gambo ni...


tu dia... yg sepasangan muda belia itulah pengantinnya... tahniah sekali lagi pada pasangan pengantin... sham n yana........

sempoi gila ngko, sham!!


hahahaaa.... awat la muka ayah cenggitu?


serius.. aku memang tak boleh tahan gelak tengok ayah. tak penah - penah aku tengok ayah buat muka macam tu... agagagaaaaa...... ayah aku tu dulu garang ngko!


dia kalau marah.. cukup takat geleng kepala lepas tu buat muka serius, confirm kitorang kecut perut... takut woo....  


kesian pengantin......... ayah dah over shadow ! hahahaaa....



baju melayu biru ni? mati2 ler aku ingatkan sham nak pakai baju ni masa nikah pagi tu...

rupa - rupanya bukan ler baju pengantin... tapi sebeno nya baju ni baju lakinya cik jijah.. hampeiih... sia2 je aku tapau gmbo nih.. cehh..!


dan... hantaran pengantin.. yg set wrna kuning tu untuk lelaki, yg satu lagi tu untuk perempuan..dari sebelum, sampai la lepas majlis nikah dan makan2 tu sampai le esok paginya, hantaran tu tetap kekal kat situ...


pengantin plak lepas nikah terus lesap ke mana tah... tak tau ler apa jadi kat hantaran ni.



lepas siap kemas balik semua pinggan mangkuk yg diorang dah gunakan untuk acara makan2 lepas nikah tu, aku terus 'chaw' pi umah mentua.... pasal hasben dah tak senang duduk, takut aku tak sempat bersalin kat spital.. haha..........



acara makan2 tu pun kecil - kecilan je.. atas permintaan aku, majlis sambut menantu yg proper akan dibuat selepas aku habis pantang nanti... insya-allah



3 ulasan:

Ann Ishak berkata...

semoga perancangan berjalan dengan lancar nanti

skuterlady.blogspot.my berkata...

Tima kasih ann...

Maria Firdz berkata...

tahniah utk psgn pngtin