Khamis, 30 Jun 2016

Iftar bersama keluarga 2016

A'ah... Ramadhan dah nak sampai ke penghujung dah... Macam mana Ramadhan korang? Al-hamdulillah... Ramadhan aku kali ni berjalan lancar semuanya... kecuali ada satu cerita tak best ni... terjadi dalam keluarga aku jugak...

details? takpelah... macam bukak pekung kat dada pulak kalau aku ceghito kek sini...

tajuk pasal iftar... so cerita pasal iftar je lah ek...


ni iftar kat rumah angah aku... cik Jijah... duluuu... now dia dah puan Jijah... tu tengah tunggu hari nak bersalinkan anak kedua... gasak ko, ngah! orang beraya, ko berpantang... ^_^

since dia pindah dekat sikit ngan aku ni, taman sebelah je pun... tak jauh.... tapi kalau jalan kaki ke rumah dia... mau berpeluh gak ketiak nih! haha

baruuu lagi pindah... so ahad lepas dia ajak berbuka sama. so aku datang ngan anak2 je... hasben? dia berbuka ngan kawan2 sekolah dia dulu...

ayah pun ada ngan cik Guyu ( adik last aku... kekekeke )... aku sampai pun lambat sebab aku singgah rumah mentua jap.. amik penganan!

malam sebelum tu berpeluh laki den mengacau! 

bayangkan ler.. dari pukul 9 lebih malam sebelum tu... ngan pukul 4setengah pagi baru selosai... pehtu tapau plak.. masuk dalam bekas2 tu nak agih kat sedara terdekat.. ngam pukul 5 pagi baru selesai...


ayied....!! tu tengah bergurau ngan atuk ler tu... ngam tahun ni 10 tahun dah ayah aku nan tersayang ni menduda.... Ramadhan juga titik permulaannya dia membujang semula... since then, dia kekal membujang... jodoh? katanya takde... ayah dah tua... ada ke orang nak kan ayah ni lagi? sobsobsob...

takpe yah! sabar je lah... aku selalu doakan kebahgiaan dan kesejahteraan ayah... selalu!

oowhh... masa laki den mengacau dodol kek umah omak ehh... aku ngan anak2 stay kat rumah mak. teman mak sahur... ayah? 1st pose hari tu kitorang dah sahur sama2... buka posa ni la baru betul2 sama2 makan mengadap...

kalau tak, kat kampung tu... ayah mesti nak berbuka puasa kat surau.... 


lemas lah Faiq tu, Opal!!

ngkooo... dia poe ehh kipas kek muko Faiq... tercungap2 si tembam tu dibuekk eehh... Faiq sebaya ngan Ayied tapi bila jumpa.... tak geng!

Ayied suka kawan ngan abang2... Faiq bawa diri... relax je main sorang2... kadang2 je cuba nak join tapi lepas tu.... makkk!!!!!

eleh... manjo bona la kau ni dikkk..... ishh... ish... ishh...


Opal dah flat habis... dari kampung tadi belum sempat rehat berbaring bagai... terus pi rumah mak ngah dia ni... hehehe...

sedap sup ayam mak ngah ngko kan, Opal ?

tapi dia makan tak bertambah... Faiq yang rancak makan.... selalu ehh, payah nau Faiq nak makan... selagi dia nak tu, aku suap je lah... sampai diorang semua dah selesai makan, aku baru terhegeh - hegeh nak sambung makan... hahaha...

selalu camtu la... sempat teguk air je... lepas tu kena layan ragam Faiq dulu.... huhu... macam2 hal la dik!


Posing sebelum balik... aloloh... ayied!!! 

si bertuah ni puas kitorang suh masuk sekali dalam gambo... redho dia tengok dari situ... goyang2 badan kat tepi pintu tu... haiihh...

golak bosa atuk kau di buekk ehh! lepas tu atuk terus balik kampung ngan acu sebab esok ehh tu acu kojo!


ini iftar malam tadi sekali lagi seantero keluarga wak Dollah! kat rumah aku pulak.

kitorang jugak yang ada nye pun.. adik lelaki aku nan sorang tu tak datang... ada program muallaf kat area rumah ehh katanya... yo lah...

mak? dah... hari tu dah berbuka sesama ngan mak kat kampung... bulan2 posa  ni mak aku tak mau lepas peluang berniaga kat bazar Ramadhan... so...  takde lah mak datang rumah kitorang kat sini... kita lah yang balik sana...

malam tadi ayah cakap, ayah tak rasa kemeriahan nak beraya tahun ni... biasa je!

alahai ayah! memang ler ayah tak rasa sebab ayah dah dapat kemenangan yang paaaaaaaling BESARRRR sebelum ni.... kan along dah cakap, kalau ada rezeki... kalau ayah ditempat yang benar... Allah akan tunjukkan kebenarannya... kannnnn??!!

macam emo je entry aku kali ni... jap happy... jap emo.... teeheee




Tiada ulasan: