Rabu, 24 Ogos 2016

Let it go... let it go..!

s

kasut ni aku dapat tahun 2011... ya... masa tu excited sangat dapat kasut hensem ni... uiihh... suka giler!

sayang kot! lepas je habis kawad hari kebangsaan... terus simpan dalam kotak... skali ngan aksesori kawad yang lain tu... beret, sarung tangan putih dan balung ayam yang terpacak kat beret tu... hehe

de lagi tu dalam bilik mainan anak2... 



tapi tu la... ingat tahun ni kena let it go lah... since aku pon dah tarik diri dari kawad... ehh... tak jual!

nak sedekah je kot kat muka2 baru yang join kawad tahun ni... ai nak retire dah... cukup lah tahun lepas hasben terpaksa angkut anak2 pi keje skali....

hasben aku kan bomba... bawak jentera plak tu... dalam hati aku masa tu Allah je lah yang tau... jangan la time2 aku berkawad kat padang MPS sempena hari kebangsaan tu, ada kes2 kecemasan... kang sape pulak nak jaga anak2... 

Faiq masa tu baru 8 bulan lebih... Opal lagi... Fa'el... takkan nak angkut skali dok dalam jentera tu kan...

Nasib baik la takde kes... tapi lepas je habis kawad tu, bekejar aku pi balai amik budak2 tu...  ngan jammed nya masa tu... alahai... aku yang berskuter ni pon nyaris tak lepas nak menyelit tau!

jammed giler!

tak senang duduk hasben aku kat balai time tu... heheeee



so tahun ni, ai tarik diri... banyak lagi muka baru kat opis tu... bior ler diorang yang rasa pulak pengalaman berkawad demi jabatan ni.

pinggang aku pon dah tak macam tu dulu... berdiri lama je, kang peh tu kram! since eksiden motor 2 tahun lepas... pinggang terhempas ke jalan tar tu... adeiihhh... sejak tu la...

pehtu pregnant kan Ami... lepas je bersalin... laaaaagi terasa 'menangkap' kat pinggang ni... lama gak hadap sakit tu...

tahun lepas try jugak join kawad tu... well, masa tu terasa gak kram tu... tapi aku wat 'derk' je...


tahun ni... enough lah... hasben pun dah berkata - kata tu... takkan nak join lagi... ape nak tunggu lagi kan?

so... dear my wellington.... it's time to let you go lah bebeh!


let it go... let it go..



Tiada ulasan: