Selasa, 7 Februari 2017

Jalan2 ke Kenanga Wholesale City

Finally, Januari yang lepas tercapai gak niat nak pi shopping kat Kenanga Wholesale City ( KWC ). Lama dah merancang..  tunggu pulus come in je baru la dapat pi... hehe

Sementara baby ni masih dok lam perut, jom la pi beli pakaian raya bebudak ni... Just standby... raya nanti takde lah pening sangat dah nak shopping bagai.

Tapi just untuk baju jalan je. Baju melayu tu tunggu la bazar malam Ramadhan nanti baru cari... tu takpe... leh cari last minit je nanti...


A'ah... beria sangat Faiq menolak dinding tu... 'tu bukan pintu la dik!'

Ni tengah tunggu husband... dia parking kereta time ni... sebelum tu dia drop dulu kitorang kat pintu masuk ni.

Payah je rupanya nak cari parking kat KWC ni kan? 2- 3 kali pusing tu baru dapat parking...


Sambil menunggu abah budak2 ni selesai parking, diorang leka tengok tu... perghh... bertingkek - tingkek kata orang negeri.

Kasut abang2 tu pun dah nak kena beli dah tu... yang ada tu dah lusuh sangat... pun standby untuk raya gak tu... Malas nak pening2 pale memikir... time ni kasi settle mana yang boleh...


Banyak rupanya lot kedai kat dalam KWC ni.. rambang mata jap nak memilih kedai mana... haha... sambil2 shopping baju anak, aku pon nak nyelit gak... upah untuk diri sendiri lepas penat berlelah kerja... kat rumah, kat pejabat... reward la diri sendiri sikit kan...


Ni kat kedai mane tah... tapi rasanya tengah tunggu rundingan pembelian selipar kulit... rundingan untuk dapat less tapi.... nan hado jekk... kedek lah!

nak tak nak, beli gak ler.. pasal dah berkenan kat selipar kulit tu... husband punya... lepas semua dah settle membeli baru aku beli kasut... sebab kasut pon dah lamaaaaaa tak beli baru... aku amik kasut sarung.. merah menyala!

tu baju budak2 dah settle membeli ngan baju2 aku... baru pi cari kasut husband plak...


Me... sesekali interframe jugak kat blog sendiri... hehe... owhh... si abg long dah pandai sekarang... kasut lain tak mo! dia nak kasut sukan camni untuk raya nanti...

Mata aku berkenan kat adidas yang stripe gold tu... tapi macam dah biasa sangat nampak orang pakai kaler camtu...

aku tak beli kasut sukan... sebab kasut yang ada tu pon tak sempat nak pakai lagi... baru je beli hujung tahun lepas... ingat nak pakai untuk exercise... tau2 dah pegnant.. terperam je lah dalam kotak kasut tu sampai sekarang...


Opal pilih kasut hitam gak... tapi tak ingat brand apa.. dah selamat simpan dalam kotak semuanya... termasuk la baju jalan raya diorang tu... tunggu raya nanti la ekk baru buka kotak tu...

tu kasut ikan siakap... 

kasut Fa'el camtu la... siap ada lampu lagi kat tapak... hehe... marah sangat Fa'el bila aku panggil kasut ni kasut ikan siakap... hahaha... tak betul ke? cer korang yengok ikan siakap yang dah buang sisik tu.. tak sama ke cam kasut tu? kih3...


Yang lonjong hitam tu sengaja aku letak... sorok muka husband tu sikit... muka aku takpe... tuan tanah... ikut suka hati aku la kan... ni tengah membayar la ni...

sebelum kitorang masuk, kedai ni punye la lengang... tapi lepas tu... ehh... ramai la pulak yang masuk... dah ler jurujual tu sorang je... kelam kabut amoi tu nak melayan... 


dah selesai menyopping... makan time!

lapar giler! sebab menahan dari memula sampai.. masa ni dah kul 2 lebih kot... Opal minta laksa... Fa'el minta nasi goreng kangkung... aku pilih nasi ayam... share ngan Faiq... dengan harapan biar Faiq tu makan banyak... tapi takde maknanya!

Aku gak yang kena makan semua tu... Faiq? Lebih banyak teguk air... Macam haus sangat... padahal mendukung je dia dalam KWC tu... ish... ish.. ish... aku sesekali je mampu dukung dak sorang ni... perut mak ngko ni dah ke depan dah, Faiq!




Note : 

Dalam senyum ketawa...
hati aku masih terasa sakitnya...





Tiada ulasan: