Rabu, 27 September 2017

Menang peraduan anjuran FITTI... alhamdulillah!

Bismillah... Jangan dilupa... Jadikan amalaan... Hee ( pesanan untuk diri sendiri... 😘)...

Cerita ni dah lama aku peram... Tunggu de masa je baru dapat publish untuk kenangan kat sini... 

K... kisahnya gini ye...


Masa tengah sarat pregnant tu, ada la Cik Jijah cadangkan aku join contest... bukan Cik Jijah aje. Ada officemate pon cadangkan macam tu gak kat aku. Suruh aku join contest ni. Kata depa, cuba aje la... kot ada rezeki plak nak menang hadiah... Try je la... Time tu mood aku jap ok, jap ke laut... Ye, tengah stress masa tu... Ada betul gak... dari layankan rasa stress aku ni, baik ler aku join contest yang ada. Orang yang buat aku stress ni tah bahagia ke hape tah... aku aje yang makan hati lebih... Watpe kan?

Fine..!


Ni kebetulan jugak ni. Aku masa tu minta suami belikan lampin pakai buang untuk Faiq sebab stok yang de dah tinggal seciput je. Nak tak nak kena gak beli lampin pakai buang tu awal sikit dari hari gaji. Korek ler duit yang de tu buat beli lampin tu.. hehe... Ehh... duit lauk dah asingkan... so... even dah hujung bulan pon, tak ler risau pasal duit lauk...


Kebetulan jugak ler ni last aku beli lampin direct kat kedai. Sebab lepas2 tu aku beli online je... tau tau dah sampai depan pintu tu.. haha... senang kan? 


Kebetulan sebelum tu aku de terbaca iklan pasal peraduan bersama FITTI ni... 


Tapi aku tak ler suruh suami beli lampin jenama ni. Tak teringat langsung lah... asalkan ada je lampin untuk Faiq pakai, da kira ok lah tu... 

Masa nak buang resit pembelian tu ler baru teringat pasal peraduan ni... Tu pon dah koyak sikit resit tu dah... buka balik... amik ler gambar resit tu, anto ler siap bagi nama, no. ic ngan jawab soklan. Owhh... aku anta via WhatsApp je... Kat hati ni just niat... dapat hadiah duit ngan lampin tu pun dah syukur dah tu... 

Lepas tu resit tu aku simpan je kat meja makan lama aku yg tak berpakai dah tepi dapur tu. Stakat jadi tempat letak barang  je situ.

Kebetulan masa tu de peraduan lain gak... Hadiah utama pon motor... errr... Vespa... wallahh... aku minat betul ngan vespa... Haha... so aku aim nak menang vespa je masa tu... ( memang lepas jual skuter aku tu, aku wish kat suami... nak Vespa! hehehe )

Tiap bulan tu sampai ler tarikh tutup peraduan, de gak aku jengah keputusan untuk hadiah bulanan. Kot la de rejeki nya kannnn... 😁


So? Ada ke? Menang tak? Huhuhu... takde pon namo den! Semuanya nama orang lain... sampai dah sebulan la peraduan tu tamat... tengok kat senarai bulanan tu tetap takde... hmm... takpelah... bukan rezki kot... Pehtu saje la cek kat senarai nama hadiah utama...


Ehh... Cam nama aku... tapi... nama tu tak complete... haha... so... aku anggap bukan aku punya. Mungkin orang lain punya nama... kebetulan sama je kot tu... tapi sempat la aku snapshoot pehtu send kat cik Guyu n Cik Jijah... tambah caption, ' kalau lah betul nama tu memang nama aku... kan syiokk '... dorang gelak je... sabar je lah long! kata dorang... hahaha... so... silent camtu je lepas tu...

Sampai la ada orang call aku. Beberapa hari sebelum tu banyak plak unknown number yang call aku... semuanya wrong number! Dah ler time tu aku kat dalam tandas... memang tak dapat ler aku nak jawab call tu... selalu yg suka jawab call masa dalam jamban ni, orang lelaki je... hahaha... betul tak? betul tak? orang pompuan tak lalu nak jawab call lam jamban... kannn? kann? kannn? hehehe...


pehtu aku dapat mesej dari nombor yg call aku tu... katanya 

" Kepada Pemenang Utama bla bla bla........ pihak bla bla bla... akan hubungi anda... bla bla bla..." 

OMG!!!! masa tu aku otw nak pi jengah anak kat sekolah. Ye la... tengah lunch hour masa tu. Nak berdesup nganta beg KAFA anak2 aku. Aku terus WhatsApp kat Cik Guyu ngan Cik Jijah dulu... kat hati berdebar dah... terus teringat nama yang sejibik nama aku tu...

Laaaa.... memang nama aku rupanya... hahaha...


Rezeki... alhamdulillah... aku gitau suami... Dia pon macam tak percaya je. Dia suruh aku call, Cik Jijah ngan Cik Guyu pon suruh call balik nombor tu... masa tu tengah bz teman anak2 makan ler... tak sempat nak call pon... wakil FITTI tu dah call balik...

Confirm!!!

Memang tu nama aku... haha... nape nama tu tak penuh? sebab masa aku submit ke diorang pon aku letak nama aku je... lupa nak letak nama penuh... binti sape tu aku lupa nau nak letak... tak cek betul2 masa tu... terus submit je... dah 2 bulan kot keputusan peraduan tu keluar baru aku tau yg nama pemenang tu memang nama aku... 😆


Apo lae...?? Melonjak - lonjak le aku kat sekolah anak... hahaha... Opal ngan Fa'el dengar je aku cakap menang motor... dorang pon sama melompat - lompat kat situ... Heran budak2 lain tengok.. hahaha... Ya Allah... rezeki... rezeki! Syukur tak habih... tak sangka menang...

Brader kat opis siap ler cakap, punya la ramai orang kat Malaysia ni... nama ngko leh muncul dalam senarai pemenang tu ehh...

Haaaa.... tu namanya rezeki! Aku pon tak sangka... Alhamdulillah.... Alhamdulillah... Vespa idaman kalbu tak dapat... Allah bagi yang ni... Aduhai... rezeki!


Taaa daaaa... Sampai dah!

Fuhh... dugaan gak nak menunggu motor ni sampai. Tapi alhamdulillah... selamat gak sampai kat tangan aku. Siap hanto sampai depan pintu pagar rumah lagi.. hehehe...

Aterrr... tak jadi le aku nak pi kerojer ngan motor yamaha spot tu... kih3... Motor ni ler jadi kawan baru aku... menggantikan skuter aku yang dah kena jual tu... Lepas dah gian nak bermotor semula ke tempat keje... heee...


Nota:

Fa'el je yang takleh terima aku menang motor ni... dia beria - ia ingat aku menang Vespa tu... hahaha... Mak tak menang ler Vespa tu... Allah bagi mak motor ni haaaa... hang takleh terima, hang punya pasai la nak oiiii... kihkihkih....




Tiada ulasan: