Isnin, 23 Oktober 2017

Pagi Isnin Yang Serba Terlupa

Ayyooohaiii... kecoh betul pepagi kat pejabat ni... Penat aku tengok bapak - bapak orang ni... Penat gelakkan pun ye jugak... 😂 Tu tak abih lagi... dari dalam bilik opis aku ni, membawa keluar pintu pejabat tu haaa... kecoh!


Sebenarnya pagi ni memang aku perlukan terapi macam ni. Sebab otw pi kerja tadi macam down sikit. Terkenangkan anak sebenarnya...

Pagi Isnin yang serba terlupa... nampak tak tajuk tu... de 2 perkara hari ni yang aku terlupa dengan tak sengaja...


Yang pertama...

Susu anak... terlupa nak hantar ke rumah pengasuh... Padahal dari malam tadi sampai ke bangun pagi tadi, aku masih ingat... sampai je rumah pengasuh... susu tertinggal! alaaaaaa... punya la beria dok ingat dalam kepala, sudahnya... masa hantar anak ke rumah pengasuh, susu takde! Kena lah patah balik pi amik stok susu Faiq ngan Jannah kat rumah. So, 1 masalah keterlupaan aku dah selesai... 


Yang kedua...

Keterlupaan yang ni buat aku down... Mood nak sarapan pon ke laut ni. Hari ni Opal dengan Fa'el ada peperiksaan akhir tahun. Pepagi tadi masa gosokkan baju sekolah dorang berdua, aku dengar Fa'el mengigau tah hape... So, aku kejut dia terus. Mandi dulu sebelum Opal bangun. Masalahnya... Dia bangun dulu, dia mandi dulu... tapi yang siap dulu, yang ke kereta dulu, si abang dia... Opal!

Dah tentu tentu lah kena leter ngan aku... biasa tu... mak ngko ni meleter bukan sebab marah, tapi risau... kang lambat ko ke sekolah kang... 

Sebelum masuk kawasan sekolah, cam biasa lah... salam cium tangan semua... kat sini yang aku terlupa. lepas pastikan diorang dah masuk kawasan sekolah... aku berdesup plak hantar Faiq dengan Jannah pi ke rumah pengasuh. Masa ni aku terasa macam de benda yang kurang... Teringat Fa'el berjalan nak masuk ke kawasan sekolah tadi macam lesu... Lemau tak bersemangat... dah kenapa? Pikir punya pikir... baru la aku perasan... yang tadi dia tak salam cium tangan aku pun... aku cuma wish good luck kat Opal je... Padahal Fa'el pon de exam gak hari ni... Aloloh... sedihnyaaaaaa.... 😥. Patut la air muka dia mendung je masa nak masuk ke kawasan sekolah... Kesiannya Fa'el... 

So... aku WhatsApp cikgu Fa'el... dengan harapan cikgu sampaikan la pesanan aku ni kat Fa'el... ( tapi idak ler terlalu berharap... mane lah cikgu sempat nak tengok WhatsApp masa kelas dah mula ni kan? hehe )

Tapi memang aku lupa sangat, aku ingat dia dah salam dengan aku sebelum Opal... Dah la sebelum tu kena leter kat aku... dah tentu tentu la lagi dia sedih... Kesiannya... alahai...😢

Semoga Opal dengan Fa'el berjaya dalam peperiksaan akhir tahun ni... Amiinn... Balik kang aku peluk la dia... huhuhu... kecian anak aku!



Note :

Mak korang ni banyak dah terputus urat... pastu banyak nau tertelan semut... hehehe... ade je yang terlupa...😩.

Tiada ulasan: