Isnin, 11 November 2013

petua merawat bisa disengat Penyengat.

Penyengat... korang kenal penyengat? Aku tak tau kat tempat lain dipanggil apa. Tapi aku memang dari kecik panggil serangga yang macam lebah tapi bontotnya lonjong sikit tu as penyengat. 

penyengat

Duluuuu....... 

Hobi aku........ Kacau penyengat...... Jaki je tengok penyengat tu aman tenteram melepak kat pokok bunga raya mak aku yg gemok2 tu...........

Bak kata mak aku.... dah takde keje lain ke?

Jawapan aku..........iyeee mak!      *tu pun kat dalam hati je... takut kena penampau mak... hu2

Lepas tuuuuuuuu.... masuk umah.... Bengkak bengkik muka! 

'jeeeelita' sangaaat...!!!!

Untung la mood ayah aku tengah baik.... Dia tak pukul........ Kalau taaaaak... pasti hati aku pun sama bengkak!! 😫

Ayah pi cari sarang penyengat tu.... then dia

" tenyeh lumat2 dengan kedua - dua belah tapak tangan sambil baca selawat, lepas tu sapu kat tempat yg terkena sengatan. "

Al-hamdulillah......................... bengkak akibat disengat penyengat tu beransur - ansur hilang.

**********************************************************************

Teringat brader sebelah rumah yang gelak barai lepas tengok muka botox aku............

Gelak siap nyorok2 belakang adik dia...... woiii broo..!! aku nampak lerr......




Tiada ulasan: