Ahad, 8 Februari 2015

Sebelum majlis cukur jambul n aqiqah

aku mintak tangguh majlis sambut menantu tu sebab nak join wat kenduri cukur jambul n aqiqah skali... ^_^

lepas dah seminggu aku abih berpantang tu, kitorang balik ler umah ayah jap... nak bincang pasal kenduri tu ler... masa tu aku sihat sejahtera lagi....

itu la wak tamam... jiran ayah... dengar je kitorang balik, dia datang nganto kan buah rambutan.. hewheww... murah rezeki! 

cuma cik jijah je yg takde hari tu. ber-wassap je la kita kekdah nya... dalam dok bincang2 tu... ayah request 1 mende, 'buatlah berandoi skali....'   lebih kurang gitulah..... aku lupa lerr ayat sebenarnya camne... hehee...



aterr...?? sampai hati ke ngko nak reject sesaja je permintaan itu? dah tentu lah TAK...!



leepas tu.....


seminggu sebelum kenduri tu ( telah pun berlangsung 1 Feb yg lepas actually.... ) aku planned nak balik ler kampung... buat apa yg patut... taaapi... dah kena chicken pox yg tengah hebat meletus - letus masa tu... terpaksa cancelled... TT

tapi.. nasib ler masa kenduri ni berlangsung, bintik2 air tu kebanyakkannya dah mula kering... terutama yg kat muka ngan tangan ni ler... tu pun kan... aiihh... ramai pulak yg menegur nyerr...

eh... ko kenapa, long?

ye acik acik sekelian.... bahawa saya baru je terjangkit chicken pox dan dalam sedang proses penyembuhan............................. -.-'


owhh... sehari sebelum majlis orang blok dah datang rewang... orang blok? ye... blok kitorang de yg pepagi lagi dah terpacak depan umah... orang blok sebelah plak datang petang tu... tolong siapkan balance goodies yg kitorang dah reservekan untuk makcik2 ni selesaikan.... 

oh.. ye... pengantin takde bersanding... dema datang terus ke meja makan beradab... kebetulan de orang blok yg buat bisnes mak andam, so dia la yg tolong settled kan part ni... tinggal bayo kann je.... ^_^................ tema pengantin : BIRU KUNING

petang tu orang blok sebelah datang... 

lepas tu, cik guyu ngan cik jijah 'lari' jap pi amik kek kat Bahau.. maka tinggal ler aku sengsorang melayan tetamu yg datang dari blok sebelah sebagai tuan rumah... ayah dah sibuk kat luar tu... pengantin?aku lupa pasal diorang masa nih... hehe....

hasben plak dah ke Pilah uruskan kambing... 

gitulah... 




Tiada ulasan: