Rabu, 16 September 2015

Terkunci Dalam Tandas Office, OMG!

Say yes… ni bukan kisah orang lain derr… ni kisah aku! yup.. diulang… ini kisah betul betul terjadi kat aku! takdo membongak ( membohong ) ni derrr…

Baru je jadi minggu lepas. Bebudak opis puas le pesan, suh update kat blog dari lepas kejadian tu… haha… korang, ahkak tengah cari mood nak update kejadian bersejarah tu.

IMG-20150910-WA0003

haha… masa gambo ni diambil, aku masih terkunci dalam toilet tu…Disappointed smile. tu tengah korek kunci le tu.
tu Cif Mus… ‘key holder’ kitorang kat situ. sebelum jumpe pintu putih tu, de 1 lagi pintu kayu nak masuk ke tandas bersejarah ni.

Asalnya sebelum kejadian tu, officemate ajak prepare fail. de department lain nak. mau odit katanya. fine! otw nak pi bilik fail tu, aku singgah jap ke toilet. sebab rasa cam tak selesa je masa tu. takde lah aku nak memesan kat diorang pon.

mane nak tau mende camtu nak jadi.

Tandas tu tandas tak berjantina tau… maknanya, laki pompuan bleh guna. sebabtu aku selalu kunci pintu kayu tu.  lepas kunci pintu tandas yg utama tu, aku kunci plak yg pintu putih tu… tak perasan plak tombol pintu putih tu pon dah rosak. kalau yg luar tu memang aku dah lama perasan yg tombol ehh de problem. memang alert lah yg tu…

ini yg pintu putih ni, tah bile lah rosak tah. tau2 masa nak kuar dah tak leh pulas dah tombol tu… adoooooiiiiyaiiiii!!!


3 4 kali pulas pon tak mau… cerghh.. camne nak kuar ni? kat luar tu aku dengor ler suara officemate dok riuh kemain. tapi tak tau nak nyebut nama sape nak minta tolong… hahaha… time tu cam blur jap nak jerit ke hape.

tangan dok kocak2 je tombol pintu, kononnya dengan harapan jap lagi terbuka sendiri… harammmmm!!Steaming mad

geram jap, aku terajang pintu tu. tapi tak ler mengharap pintu tu pecah. kann… de yg dengar, tapi sebab orang dok kata toilet tu ‘angker’… ala… keras ler… berhantu le kata orang… orang tu wat tak reti je… Confused smile

dalam dok godek tu, skru tombol tu tertanggal le pulak… loose trus… alamakk!!! woiii… aku tak nak ler dok lelama dalam jamban tu..!! acaner nak minta tolong nih? dengar je diorang dok riuh rendah luar toilet.. masalahnye time tu tak tau nak jerit nama sape…. serius!

handphone?

haha… ni nak kabor nih… sebelum masuk toilet tu,aku pi tinggalkan hphone tu kat meja. best ke tak best tu ngko rasa?

memang tak lerr!!!

demi kelangsungan hidup, aku godek2 je tombol pintu tu kekuat… nasib baik ler de yg dengar bunyi aku godek pintu tu… wooahh… diorang dengor je aku cakap terkunci, memasing dok gelak… cheiitt!!

DSC_9569

nah… dah tebarai dah tombol tu.

DSC_9570

amik ni haaa…. rompong dah pintu…

lepas lepas dari tu, memang jadi bahan je ler aku! sabor je lerr…

balik rumah ngadu kat hasben… tapi kan, kalau pun masa tu aku de phone, aku takde call hasben dulu kot. aku call je cif aku tu… ‘ mekna! tolong!’… pehtu wasap kat group… “ korang, aku terkunci dalam jamban…. tolong!”

hahahahaaaaaa…………..

aduhaii… malu ler pulak…

nasib baik la masa kejadian tu ramai orang de kat luar tu. kot la time tu aku sengsorang je… uisshhh… tak tau nak kata lah kan…. ishh… ishh… ishh…

tima kasih kat kengkawan yang tolong aku masa kejadian tu…. Open-mouthed smile



Note :

perot kembong dari semalam… aduhaiiii…. rasa cam nak m.c je …Crying face




2 ulasan:

I am LZ berkata...

Assalamualaikum,

Singgah sini dan baca pengalaman skuterlady terperangkap dalam toilet..
Aduhai kalau saya panik yang amat, terasa nak meraung pun ada.. Next time walau apa pun pesan dengan kengkawan yer.. ;-)

skuterlady.blogspot.my berkata...

LZ : hehe...ok ok..