Isnin, 23 Mei 2016

APC 2015

Anugerah Perkhidmatan Cemerlang.... APC lah tu...

Al-hamdulillah... tahun ni ada jugak rezeki aku... dapat lah merasa APC nih...

Saat - saat aku dah malas nak pikir... dah malas nak dengar dan malas nak layan kisah APC ni... tup tup diberikan rezeki... ok lah tu kan... syukur, al-hamdulillah...

once for life.... well, atleast.....


Masa diorang panggil penerima penerima APC2015 baru - baru ni... adalah yang tanya aku

'akak dah keje berapa tahun'

well, pejam celik pejam celik.... dah nak menjangkau 10 tahun aku berkhidmat... 7 bulan lagi ngam 1 dekad dah...

yupp... ini tahun ke - 9... al - hamdulillah...



'uishh... lama dah tu kak... ni dah kali ke berapa dapat APC? kali ke - 2 ehh?'


aku senyum je... nak gelak pun ada... memang ler lama aku dah kojo kek sini, tapi ni lah sekali aku merasa... agak lambat kalau nak dibandingkan dengan staff lain...

kalau diorang de yang baru  2 - 3 tahun dah dapat dah... de pulak yang dah ponah dapat dulu... dapat lagi... orang lain paling koman pon dapat seketul anugerah... dio dah berketul - ketul... takpolah... dah joki dio... takde aku nak dengki dooo...

kojo yo macam biaso... sedih tu ada lah jugak... aasyik tengok orang je dapat APC... aku ni bile lagi...? nak kata selalu mengulat... aku jaga betul kerja aku.... sehabis baik aku jaga... tapi bile lah nak ghaso?

haaa.... ada je rasa macam tu... nama pon manusia, nama pon pekerja...

tapi lepas aku dengar ada lagi yang tak pernah merasa APC ni... dah nak pencen pon tak pernah dapat... maka, bermuhasabah diri le aku lepas tu... asalkan gaji jalan macam biaso... apa nak kisah...


tetiba diorang cakap nama aku tersenarai... nak kata over excited tu idak ler... tapi... bersyukur dalam diam... hahaha....

thanks pada penyelia aku di department yang sebelum ni.... Mekna, timo kasih...

aku rasa dia lagi sedih kot bile dengar rumors yang nama aku tak tercalon... aku dah boleh accept dah kalau tak tersenarai tahun ni... hati pon laaaaapanggggg je dah... takde sedih dah.... sungguh!

tapi bile tengok Mekna pandang ngan muka sedih tu, adoiiyaiii..... masa tu lah...

so lepas tu aku gitau Mekna, ' Mekna tak payah sedih sedih lagi dah ye!'...

hahaha... dia lah yang paling suka! 😅



haaa... dah sebut pasal Mekna ni kan... ni haaa... kot diorang bebudak kat department lama tu ( yang pernah di duduk bawah seliaan akak Mekna ni )baca entry yang ni...

tq pasal hadiah kenangan dari korang tu...


tu frame ayat kursi tu.... kenangan dari korang lah yang paling menonjol kat rumah aku... aku letak kat dapur... sebab kaler frame tu macam in je ngan dapur aku kan...

alah, belum gantung... masa ni baru kuar sampul... 😁

 

hahh... dah gantung dah... atas peti sejuk aku tu jugak.... sesekali terpandang, aku baca lah surah tu... sama - sama dapat pahala... 😉


p/s :

majlis APC tu aku tak dapat hadir... atas sebab sebab yang tak dapat dinyatakan di sini... hehehe... so diorang hantar wakil je bagi pihak aku... sebab tu takde gambo majlis... sekian, harap maklum.


1 ulasan:

InaYusoff berkata...

hehe ..

apc memang selalu kontroversi..
lagi2 mane2 staff yang selalu berpindah department lagi la susah nak dapat....

saye dua tahun lepas baru dapat setelah sepuluh tahun jugak..
:)