Sabtu, 22 Oktober 2016

Senaman sambil duduk pun boleh

Aku kusut nih... kusut ngan saiz badan ni yang ikut suka dia je turun naik... huhu... lagi kusut ngan saiz perut ni haa... ke dopan bonar dah...

hari tu gigih ler kejap buat senaman... tapi lepas tu.... hampeih... tak istiqomah langsung lerr... lebihnya, dok mengiring tengok youtube.. ishh.. ish... ishh...

gini ler bila takde kesungguhan.. tapi lepas tu mengeluh nape perut tak kempis kempis... huhuhu... nangis ler sengsorang...

harap2 lepas ni semangat tu kuat lah sikit nak bersenam ni... bukan sebab nak kurus semata... tapi untuk kesihatan diri jugak... risau gak sekarang ni ngan macam - macam penyakit ada...


hari tu masa tengah layan youtube, dok cari cari senaman apa yang sesuai ngan aku... terjumpa pulak video tu.... senaman sambil duduk...

ada gak rupanya senaman sambil duduk ni... senaman ni sebenarnya sengaja direka khas untuk pesakit kencing manis dan warga emas yang tak mampu dah nak join senaman sederhana dan berat macam aerobik, zumba dan jogging...

bukan untuk golongan tu je... untuk orang macam aku ni yang tak sempat keluar rumah nak bersenam pon sesuai sangat... aku dah try buat... terasa betul mencungap... walau pon sambil duduk... baaaa-poloh ( berpeluh ) weihh...

agak - agak rasa nak praktik kan kat opis pon boleh yo!

bior lega urat2 yang dah tegang de stress berkerja tu.... longgar longgar kan sikit sendi yang ketat tu... best rasanya!

akan aku praktik kan.... time takde orang nengok ler... hahaha... kang ado yang terkejut pulak tengok aku exercise sengsorang kat opis tu.... heheeee




1 ulasan:

Kakcik Seroja berkata...

Bagus juga boleh buat senaman sambil duduk...tapi masalahnya, nak buat senaman tu rasa macam susahhhhhhhhh sangta... ;-)