Rabu, 1 Februari 2017

Tandas Klinik Pakar HTJ yang macam...

Hi...

Salam semua...

Well, aku emergency leave hari ni sebab tengah hari kang nak pergi Hospital Pilah. Dengar result Tumor Marker Test mak aku... doktor yang called Cik Guyu hari tu kata... in short result test tu tinggi!

Tu je... yang lebih detail, hari ni baru doktor nak explain face to face ngan kitorang. Ni nanti aku cerita... dalam entry lain.. khas untuk mak...

Bulan 12 hari tu sekali lagi Opal kena datang ke Klinik Pakar HTJ ni untuk follow up kes gigi dia tu... doktor nak pantau urat saraf kat gigi yang diorang hidupkan balik sebelum ni. Untungnya Opal bila selalu check up ni, doktor tengok skali gigi yang lain... bersihkan gigi dia... tapi budak sorang ni asalkan nak jumpa doktor je, mulut dia mesti kena ulser... besar2 plak tu... selalu je doktor bising sebab katanya tak jaga mulut... tapi last tu doktor just tanya je...

'Dia selalu tidur kunyah gigi ke?'

Hoho... memang!

Kerap sangat dia tidur kunyah gigi... tah apa yang sedap sangat tah... husband aku kata, Opal ikut gen aku.. suka kunyah gigi masa tidur... well... helllllloooooo... takde ekk.... aku jaaaaarang tau kunyah gigi... sesekali tu ada la.. heeee.... tapi biasanya bila terjadi macam tu, aku cepat2 bangun.... ngilu woooo... tapi lately takde plak aku tidur kunyah gigi dah... hahaaa...


Opal...

Bila dah kerap jumpa doktor gigi ni, dah tak takut dah... lagi rajin nak jumpa doktor gigi ada la... aku duluuuu... takut giler nak jumpa doktor gigi weihh... oiiihhh... takut wooo.... takut nak cabut gigi masa tu... korang pun sama kannnnn? hehe

ehh... last sebelum ni aku datang temankan Opal, diorang tengah naiktaraf tandas Klinik Pakar HTJ ni... masa check up bulan 12 hari tu aku tengok dah siap dah...

Tu Opal kat tandas yang baru upgrade lah tu... tandas lelaki... tandas perempuan kat sebelah tu belum boleh guna lagi. So aku kena turun tingkat bawah. Tengok dari luar macam cantik...

Bila tengok dalam....


waaaaa.....!!!

haw lengggg arrr.... cantik lorrr... aisehh... bila la boleh buat tandas secantik tu kat umah aku yer... kih3... tapi cun giler la.. jauh beza ngan view tandas yang asal....

haha... demi tandas Klinik Pakar HTJ ni punya pasal, maka wujud entry ni...

next appoinment? bulan 3 nanti... pemantaun perkembangan pertumbuhan sel saraf hidup kat gigi Opal tu memang kena pantau selama 2 tahun... kena kerap bertamu kat Klinik Pakar HTJ ni sampai selesai... harap2 perkembangannya baguslah...

till next.... chawwww!



Tiada ulasan: