Khamis, 5 April 2018

Syoknya shopping online!

Salam,

Hi... Apa khabar? Tengah buat apa? Dah makan? Iols bosan nih... Takde kawan nak ajak sembang ( ada actually, tapi malas nak gerakkan mulut, nanti kering air liur i... haha... diorang pon tengah layan video. ). 

Alhamdulillah... aku sihat hari ni. Sihat fizikal, mental pun ok ok je. Boleh la! Mood nan hado je... Kadang ok, kadang swing jugak. What to do? Woman!

Tapi tu lah, kadang pelik dengan sesetengah woman ni. Tak reti reti nak paham perasaan sesama perempuan. Ada yang  tergamak melukakan hati kaum sejenis demi kebahagiaan diri sendiri. 

Ok... abaikan! 

Ni haa... Dah gaji kan? Yess... penjawat awam sekelian? Dah gaji kan? Lama kan menunggu... dari bulan 2 ke gaji bulan 3 tu ya ampun... Siksa oi! Sebulan lebih tau... Kering poket!

Tapi mata tetap rajin tengok barang. Azam di hati, nak beli lepas dapat gaji nanti. Haha... Jangan risau... aku pon sama! Gaji belum masuk tapi selalu je check kat online tu barang - barang yang ada less... syiok plak! Hati rasa tenang je walaupun bukan bertujuan untuk membeli. Cuci mata je pun... Tetap tenang jiwa... Kadangkan, tau - tau je dah terrrr klik! hahaha... ehh terpicit la... padahalll....!


Tu diaaaa...!

Haipp... bukan aku punya tu. Officemate aku punya. Diorang pon shopping online jugak. Tu yang setimbun kat meja officeboy kitorang. Ada sekali tu, tak tau la siapa punya parcel. Dah la besar, berat pulak tu. Terkial - kial budak posmen tu nak angkat. Tempat terimaan surat - menyurat kitorang kat tingkat atas pulak tu. Tingkat 3 okey! Takde lif ye... Haa... siksa budak posmen tu dibuatnya. Aku mampu tengok dari jauh je la. Tak daya iols nak tolong angkat.


Parcel aku biasanya kecik je. Macam tu haaa... Owhh... 2 parcel tu bukan yang terbaru. Tu aku beli dah lama dah. Hujung tahun lepas rasanya. Sejak dah ada apps shopping online ni kan, senang! Senang sangat nak ngabihkan duit... hahaha... Yes, best treatment ever untuk aku yang merangkak nak up kan balik life aku yang down giler sejak beberapa tahun kebelakangan ni. Down 'ditikam' dari belakang... Down diperbodohkan sesedap rasa oleh orang yang aku percaya. Aduhaii... Sampai hari ni masih rasa diperbodohkan. Tak tau nak kata apa... Hati sakitnya... rasa macam nak pecah!


Lipstik! yes... mine! Rosalinda Lips Matte... Kod : SWEET.

Iols suka lipstik ni. Ringan gila! 1st time pakai matte tau. Nak terkoyak kulit bibir ni ha masa mula - mula tonyoh... huhuhu... Tapi iols suka, tahan lama. Harga pon berpatutan.

Hari tu ada baca 1 blog ni. Kata blogger ( sorry, tak hingat blogger mana, sebab dah lama baca blog tu. ) tu, dia ketagih membeli online ni. Ayyoyo..! Sama lah! Aku pon... Gian sebab apa tau... keseronokan masa parcel tu sampai... Tu yang buat hati rasa gian je nak shopping lagi dan lagi. 

Kadang, bukan shopping barang aku pon. Barang orang lain yang tumpang beli dan bayar kat akaun aku. Tetap excited nak bila terima barang tu... hahaha. 1 kepuasan bila nampak barang - barang tu sampai. Padahal bukan aku punya pun.


Contohnya macam sandal yang cantik jelita ni. Cantik uolls! Tapi bukan aku punya... Shidot! Dia punya. Asalnya memang nak beli sekali dengan shida tapi tak jadi. So dia je la yang beli. Nyesal pulok tak beli. Huhuhu... 


Yang ni, penyedut lelemak jerawat di muka. Pon shidot punya. Oh ye, dah macam 1 kemestian pulak, bila parcel sampai... Brader2 yang sama department nak tengok isi parcel tu. Nape? Saje! Diorang tumpang seronok. Haha... Sebab tu la aku ngan shidot tak berani nak membeli underware ke, bra ke... Oihh... Bahaya! 


Beli anak tudung macam ni takpe. Pon ada gak brader yang minat. Ni aku beli. Join dengan shidot sebab banyak. Beli sikit kang rugi So ajak shidot share. Tapi end up? Patutnya sorang 6 helai, dah jadi kurang. Sorang dapat 5 helai je. Yang lagi 2 helai? Ada 2 orang bapak orang berkenan. Nak pakai dengan helmet katanya. Gasak kau lah bang! Orang pakai dengan tudung, diorang pakai dengan helmet.


Ini... tak tau apa nama dia. Tapi incase korang terrr lock sama ada pintu kereta atau pintu rumah ke... boleh pakai mende alah ni. Pam ni selit celah pintu tu, ko pam la... Macam pam untuk tekanan darah kan? haaa... pam macam tu la sampai kembung. Pernah la try kat rumah hari tu. Pintu tu dah jammed. Aku letak pam ni celah pintu. Boleh la... Tapi yang macam kampit beg tu tebal jugak. Payah gak nak jolok masuk kat celah - celah pintu tu. Gigih aku tolak - tolak sampai masuk betul2 celah pintu.

Barang lain? Ada lagi... Tengah tunggu ni. Bila la nak sampai ni. Biasanya aku pon kat office je tapi kali tersalah plak. Terhantar ke alamat rumah... huhuhu... Bukan tak boleh hantar kat rumah. Boleh tapi dah aku kerja kan? Sape pulak nak tunggu kat rumah? 

Korang? Dah shopping? Beli apa?





Tiada ulasan: